Dunkla rum

Se på människorna som sliter
för nån annans resultat
Se hur flugan kvävs i spindelns nät
Se på hyenorna som gräver
i kadavret efter mat
Se på baggen i murkna träet

Jag kan inte hjälpa dig upp
Kan inte lysa upp den väg du springer
Jag kan inte vagga dig varm och lugn
Vi är vallfår i vargarnas tid
Det är gamarnas klockor som ringer
Inget ljus där vi irrar och springer
Runt i våra dunkla rum

                                                                           Lars Winnerbäck




Kay Pollak säger så klokt i sin bok att vi människor är uppväxta med att tro att det är pga. andra människors och olyckliga omständigheter som jag inte mår bra, är glad och känner lycka. "Hur vi mår beror på hur andra beter sig mot oss" blir vi inlärda att tro. Så är det tydligen inte enligt Pollak. Jag har ansvar över min egen lycka och hindret för att uppnå detta ligger i mitt inre. I mitt sätt att tänka om mig själv och om andra.
Min högsta önskan är att få vara det författaren pekar mot: Tryggare, modigare, lyckligare, mer spontan och kraftfull! Hur skall jag bli det? Måste nog läsa hela boken, den bygger ju faktiskt på redskap för att just skapa detta!

Jag börjar med första kapitlet under dagen tror jag! Den heter: All förändring börjar med mig själv, Det är med mina tankar all förändring börjar.

Vi får se hur det går! Spännande! Kan jag bli en bättre människa månne??

Kommentarer
Postat av: Fia

Du ÄR en BRA människa! Men såklart kan alla utvecklas och förändras till det bättre och för att känna tillfredsställelse med sig själv!

Såg annonserna du knåpat ihop, well done! :)

Tänkte nog försöka ringa dig senare och boka in tider.. :)

kram

2010-02-16 @ 12:49:49
URL: http://fisfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0