Sov som en stock

Jag sov och sov och sov.. trodde aldrig att drömmen skulle ta slut men såå: Någon skickar ett mess..
Det är Helena som vill att jag ska med till Ikea, Kil Jysk m.m.. Jag förstår inte riktigt.. läser och somnar om.
Mamma o syster kommer hem från jobb, dom är tidigt hemma då de började redan vid ca fem imorse.

Går upp vid elva för första gången på hela sommaren, och aldrig har dagen vart så tröttsam som denna. Blir man seriöst tröttare av att sova längre?

Vi åkte allt o hjälpte grabbarna grus med flytten igår, efter många om och men för hur vi skulle komma dit.
Det var inte så mycket att bära och ändå bjöd de oss på lunch. Trevligt!! Efteråt åkte jag och L till Jysk och inhandla en ny klocka till J. Jag skulle köpa mig en spegel som jag tittat på länge som äntligen är nersatt men fick beslutsångest när jag väl såg den igen.. ska jag köpa den?
Blev ett nej och åkte hemåt. Tog en långis med Zeke och damt ner i min hemmagjorda bäddsoffduntäckesäng!

idag däremot följde jag med H till Jysk för hon skulle ha en spegel därifrån. Visade sig att de va samma som jag länge tittat på.. jag avstod även denna gången och köper den dyra på Ikea istället!! Vart som sagt en trip dit med, jag handla inget annat än leksaker till min sonhund :) Han vart lagomt nöjd över att återigen få en mjukisfotboll!!

Nu är jag hemma igen. Var meningen att jag skulle träffa J och M idag men pga av olika omständigheter valde jag att ta det en annan gång.. typ imorgon?! Vi har gjort upp att jag skall ta med Zeke dit och det lär ju bli en upplevelse.. Men säger som J: Man vet aldrig hur det funkar förrns man har provat!!

En kär klasskamrat J ringde förut och erbjöd en sovplats hos henne de dagar jag börjar tidigt i Örebro, typ kl 9. Idag började nämligen skolan och jag inser att skall jag hinna dit till nio så får jag gå upp kl fyra. Bor inte längre i stan och har ingen bil. Får ta sammanlagt sex olika bussar för att ta mig till och från skolan.. det känns lite jobbigt! Tackar ödmjukast J för erbjudandet! Tyvärr kommer jag inte att vara i örebro så många tisdagar då jag kommer att ha ledningsmöte varje tisdag och de är prio ett! Är lite nervös då J informerade om att vi kommer att ha grupparbete oxå! Vet hur det funkade i min sista grupp med en annan klass, där en av dem arbetade som chef och var tvungen att vara borta mycket. Det resulterade i att alla var så avundsjuka på henne att alla vände sig emot henne.. alla utom jag. Men om man har framåtanda och kan planera bra med sin grupp där man tidigt informerar om att man kommer vara borta väldigt mycket så hoppas jag att det funkar! Jag läser ju trots allt för att bli det jag nu kommer jobba med!!!

Till helgen skall jag bort. Ska på namngivelsefest på lördag och som förhoppningsvis varar hela kväll + natt :)
L har inte tid eller ork att passa Zeke längre så jag hoppas att Martin kan ställa upp!

Nu skall jag äta kalaspuffar och lyssna på musik!! Ha de trevligast!!
Spegeltvisten

 Mitt kära universitet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0