Host host!!

Hostan började förra söndagen! Jag kände av den där känslan i svalget komma, då de kliar och lixom skaver (Nu börjar det, tänkte jag) Och det gjorde det! Jag har hostat som en dåre på jobbet denna veckan! Tillslut ville jag inte fika med mina kamrater utan valde att sätta mig upe på kontoret o drack mitt kaffe i min ensamhet, men det ogillades så fick snällt gå ner igen och smitta de andra (skyll er själva då)!

Nåja, jag har nu haft två full intensiva veckor med extremt mycket information som jag skall hålla på nu i 7 veckor. Nu blir jag chef på egen hand och nu börjar allvaret! Är lite halv nervös men har så himla goa kamrater som jag kan vända mig till så jag fixar detta galant!!

I fredags blev jag däremot mer eller mindre hemskickad redan vid 12. Jag hostade så mycket att jag fick gå ut från mötena då jag ansåg själv att jag störde mer än hjälpte! Jag fick inte ut ett ord ändå och var knäpptyst mellan hostvarven, så fort jag försökte säga nått så strejka rösten och ut kom en skarp hosta!!
Så jag kollade tågen o insåg att jag inte kunde åka till J förrän vid två.. han kom gladeligen och hämtade mig. Åkte och handlade mat då kocken hade "beställt" sallad innan hans match skulle börja. Åkte hem till fam. K och drack kaffe med mamma K. Väl hemma lagade kocken en väldigt god sallad med kyckling o bacon! Inte bra att ha en kock i närheten känner jag... äter ju så jag spricker varenda gång!! Jag körde herr J till samlingen på kvällen och åkte sedan hemåt och städa köket. Vid halv nio började matchen och som tur var kom J´s mor, far samt syskon så jag slapp sitta själv!! Det var en bra match och J bjuder verkligen på den större delen av spänningen!! Jag skrattade, höll andan, bet på naglarna, skrek o svor under matchen.. Motståndar laget var extremt skit bra och dom tog ledningen extremt snabbt med 3-0. J vände spelet och gjorde ett mkt snyggt mål! Matchen slutade med 5-3 till motståndarna!! Efter match skulle dom ta en öl i omklädningsrummet och jag tog följe ut med fam. K.

Väl "hemma" igen vart det capten morgan, en flaska rosé och en western film! Jag somnade som en gud vid fyra, efter en hård arbetsvecka! Vakna dock vid åtta och kunde inte somna om då hostan återigen tog över min sömn!
Så jag var rätt trött igår med andra ord. J körde mig hem rätt tidigt för han och grabbarna skulle till Halmstad.
Väl på Hammarö igen åkte jag mamma o Line o shoppade väskor och skor. Jag fick akut spänningsvärk i huvudet. En värk jag tidigare aldrig kännt (beror nog på mitt nuvarande läge med allt, nytt jobb, ny bostad, skola, nya intryck, nytt folk.. m.m) Kanske inte så konstigt. Värken växte till enorm huvudvärk så migrän diskuterades länge då båda mina stora systrar lider av detta.
Kvällen ägnade jag alltså med ett par värktabletter, halstabletter och mycket hostmedicin! Jag var ganska trött! Min lillebror kom hem igår med, o han och lillasyster plus kompisar skulle in och bowla. Jag passade och stanna hemma med mina päron och kollade på Tina Turners turne i Holland istället! Shitt vilken kvinna, vilken passion! WOW! Vill verkligen se en konsert med henne!!

Nej nu ska jag och min kära mor åka till sommarlagret och kolla ny säng!! Behöver inte bara skor om jag säger så...

Hoppas ni alla har haft en kanon helg! Sorry om jag verkar lite disträ för tillfället.. jag har lite att stå i nu!!
Må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0