Gudomliga lördag

Japp, jag håller fast vid att lördagar är min favoritdag i veckan, speciellt när solen skiner med klarblå himmel.
Vaknade av att min väninna Jessicka ringde från dolt nr. Vågade inte svara först men tur var väl det. Jessicka har nämligen fått en liten bäbis flicka! Jag grät! Längtar efter att få se henne! Lycka!

Såg solstrålarna som kämpade igenom persiennerna "Åh, härligt!".

Slängde på mig ytterkläder och tog en lååång promenad med min hund. Martin jobbar hela dagen på klarälvsgården.
Jag försökte powerwalka så gott det gick. Zeke ska stanna o kissa på varenda liten snöfläck. Blir lite styrketräning samtidigt! Försöker gå så långt jag orkar på varje promenad. Efter praktiktid har jag knappt ork till träning, men promenaderna går fint. Har gått ner 3 kg på 2 veckor med hjälp av regelbundna måltider och långa promenader. Känns skönt.
Efter promenaden längtade jag efter min idol Cornelis (som jag alltid gör när solen skiner typ). På med en platta och slängde på kaffebryggaren. Sen la jag mig på balkongen och solade. Det har jag gjort tills nu! Helt röd i ansiktet men är även solblind så väl inne ser jag allt i nån konstig blå nyans haha. Ikväll kommer Helena och vi ska dricka lite och snacka skit! Längtar! Var så längesedan vi gjorde något tillsammans. Syster kanske kommer förbi och svåger? Blir Julija svåger?? HAHa noll koll!

Igår var jag i Örebro. Hade som sagt litt.sem 9-12 med den nya klassen, pedagogerna. Alla jobbade med själva människan under sin praktik och jag kände att våra platser skilde sig en aning. Gör inget. Jag skröt så om att jag hade så mkt att göra :P Fanns tyvärr många som inte hade några egna sysslor alls på dagarna och som mer eller mindre bara gick brevid sin handledare. Usch va tråkigt det lät! Jag gav lite tips på hur man kan undvika att det blir så.
Efter seminariet ringde jag före detta klasskamrater, (mina riktiga klasskamrater :P) Träffa Lina o Arijana en kortis! Härligt återseende. Sedan åkte jag och kära Josefine till stan o träffa Camilla med pojkvän. Tog en lunch! Trevligt!!
Längtar tillbaka till min klass, till hösten kommer jag tillbax!

Efter Örebro besöket åkte jag till svärmor där Jullan klippte till med saxen så nu e man nyklippt!! Hon e allt duktig!
Ska bara platta håret nu o se hur de ser ut:)

Nu ringde Neniz o sa att hon kanske kommer vid fyra:O Dags att städa!!
Ha en underbar lördag alle sammans! NJUUUT!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Det var trevligt att få träffa dig.. Lång tid sedan ju..

2009-02-28 @ 14:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0