Skadad!

Jag har skadat mig naturligtvis!
Red igår hos min svär moster. Ja, Jullan o Soffan skulle ut i skogen. Jag hade den trögaste hästen verkade det soom till en början. Det var en stor häst med enormt stora hovar som var väldigt lugn och hellst bara ville stå och äta i skogen.
Perfa tyckte jag, till en början. Vid första galopp började hon krångla med att busa. Kastade med huvudet hit och det. Som den ovana ryttaren jag är så visade jag nog inte då vem det var som faktiskt bestämde.
Sedan skulle vi skritta upp för en backe (en backe som hon brukar galoppera upp för fick man höra sen)
Och galoppera gjorde hon, rakt in i baken på Soffans häst och tvärsvängde till vänster och jag föll till marken. Hon satte av i galopp som en raket och i tumulten så trampar hon mig på foten!
Ont som in i helvete fick jag och ett av de första ordena jag sa var tydligen: Fan, nu kan jag inte gå i högklackat!
Foten är svullen och har ett fult sår.
Kunde gå på foten resten av kvällen igår med lite haltning. Vid halv tolv åkte vi hem från Töreboda. Då började helvetet!
Det pulserade i hela foten. Kunde knappt röra den, var som att den hade fastnat och stelnat till.
Fick hoppa in i lägenheten när vi var framme. La foten i högt vilolägen vid sängdags.
Vaknade vid halv tre och hade då så jävla förbannat ont att jag började grina! Kunde inte ens gå och pissa utan stöd!
(Att vara handikappad är inte min grej! Kan vara väldigt kul att se på för den som tycker om att se på folk som lider)

Efter ett isblock på foten, alvedon och tillslut morfin så somnade jag så skönt!
När jag vaknade vid tolv idag så hade svullande gått ner och jag kunde inta sidoläge till och med.. (Kunde inte de innan pga trycket)
Nu har jag däremot vart uppe och vandrat och svullnad e tillbaka!
Ska snart ut och halta med Zeke. Det ser jag inte fram emot! :(

Men  nog om mig! Det är inte mig man skall ägna en enda tanke åt egentligen!
Har ju en svägerska som faktiskt fyller 20 år idag! Ingen mer tonåring! Wihaaa!
Synd att systemet är stängt idag, vet ju hur mkt du ser fram emot första besöket!

GRATTIS Jullan!!!


Kommentarer
Postat av: Fia

ajajaj! usch och fy för dumma foten! men du, funktionshindrad om jag får be ;) tsss. fast du? Morfin? får man ha det hemma? varför har man det hemma? ja du är ju uska, så du har säkert ett gedigert medicinskåp ;) men, blir det nån praktik den här veckan då eller? och när ska vi hinna ses? (ingen stress här inte.. men gaah, jag vill snacka praktik, skola, ja allt och inget tom!)

kram på dig spettan

2009-04-20 @ 14:25:32
URL: http://fisfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0