Kärtorsdag



Var lite sött idag när jag hörde ett barn sa till sin mor: Idag är det Kärtorsdag mamma!

Ja, tiden går fort. Nu är våren här. Det känns. Ja o Märtan börjar bli lite förkylda. Däremot om man jämför oss med alla andra så är det ju inte så synd om oss.. nästan inte vart sjuka alls denna våren jmft me förra!

Igår tog Färjestad Sm-guld. Visst jag bor på herrhagen men visst hörde man jublet ifrån stan ändå. Vilket liv!! Ja det var skoj för dom. Blir så rörd när jag ser lyckan i grabbarnas ögon!!

Idag var sista praktikdagen på S för två veckor framåt. Ska bli spännande att se hur biståndsenheten är! Kommer det att locka mig mer? I nuläget är jag dessvärre inte så lockad av ett biståndsbedömar jobb och chefsyrket klär mig nog lite bättre!!!
Vi pratade om delegering häromdagen på jobbet. Pratade om medicinavvikelser och hur man kan unvika dessa enorma avvikelser som kommer in. Jag tycker att det borde finnas ett bättre system. I dagsläget är det ju hur "lätt" som hellst att bara göra en avvikelse. Inte ens personen i fråga behöver ju ta ansvar över den! Dumt! Skulle va bättre att man hade en regel som sa att man bara fick göra tre avvikelser och sen blir man av med delegeringen. Vad blir då följden tror ni? Jo att man hymlar med avvikelsen?!
Har ni nått bra förslag på problemet så är ni hjärtligt välkomna att skriva!

Imorgon är det låååångfredag. Dagen till ära skall jag spendera i hemmet. Är ju ensam hela dagen i stort sett så de blir vila. Lördagen däremot blir det påskparad som sagt och lite mat:)

Vill bara säga Glad Påsk på er alla!
Har ett påsklöfte btw och det är att försöka se livet från den ljusa sidan. Att försöka acceptera livet som det är ( Lite som Petra var inne på häromdagen i hennes blogg). Jaa.. man krånglar ju bara till det med att inte vara nöjd. Livet blir ju så himla mycket lättare om man tar ett djupt andetag och ler och tänker efter istället för att bli arg och stressad.
(Jag skall försöka iafl)

Ringde Mölnbacka idag föresten ang timvik. Märtan säger att ja borde skaffa ett jobb. Hehe.. ja de lät positivt iafl och vem vill inte ha in mig med mina fina referenser!!! HAha.. (Livet från den ljusa sidan sa jag)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0