Slutet gott, allting gott

Idag är det Söndag, sista dagen på veckan. Imorgon väntar nya äventyr..om det inte sker några idag. Förmodligen inte.
Fredagen vart oerhört lugn.  Jag somnade på soffan något som jag vanligtvis inte brukar göra. Jag var trött med andra ord. Vi syndade med tacos och godis.. Vi har nog allt blivit riktiga syndare på helgerna.. något som inte känns sådär jätte bra.
I fredags såg vi även den läskigaste filmen som jag någonsin har skådat...
Jag kan inte beskriva med ord riktigt.. men på ren värmländska så var den: "Jööävligt Äckli!"
Jag trodde att jag själv skulle avlida när jag såg den för såå ont i magen av spänningen i filmen har ja aldrig fått förut.. och då har jag sett mkt eftersom jag tycker om att se på skräckfilmer.

Klicka på länken nedan för att se trailern.. om du gillar skräck! Btw.. filmen är en sann historia vad jag förstod.

http://www.youtube.com/watch?v=nCU0k_jbCUo

Hur som helst. Efter den filmen kom det en till skräckfilm på tv så den såg vi igenom oxå. Den handlade om clowner som gick runt och sköt folk. Skit kass. Sen kom ytterligare en skräckis som handlade om ett gäng ungdomar som skulle på nån festival men dom kör såklart vilse och hamnar i nån by där alla människor är helskumma. Plötsligt försvinner ena killen i gänget.. han blir mördad av ett monster i ett hus.. Skit skum film.. oxå ganska dålig.
Sen såg vi på en till psyko film som oxå gick den kvällen.. Ja tyckte de va dags o sova eftersom jag förstod att jag skulle drömma knäppa drömmar av allt hemskt jag sett. Men märta kollade. Det var en film jag redan sett.. som handlade om en tjej vars framgångar växte med hjälp av Hugh Hefner.. hon blir årets playmate? Och blir även skådespelare. En mkt söt tjej.. men efter ett tag blir hennes kille väldigt psykiskt svartsjuk och det blir en mycket hemsk historia i slutändan. Tror denna oxå var sann om jag minns rätt? Ganska bra film ändå.

Så såklart... efter alla hemska filmer börjar jag drömma. Jag vaknar av att det står ett av dom där hemska ansiktena från första filmen, vid sängkanten. Han står och rasslar med något. Jag hoppar på Märta i sängen och ropar på mamma allt jag kan (grannarna hörde mig säkert) och tillsut började jag gråta.. Usch.. tror inte jag sett något så verkligt genom en dröm förut. Inte fler mastodontkvällar med skräck tema  i alla fall.


Igår kväll däremot gick jag och Märtan på Stallyktan efter många om och men. En timme innan vi skulle åka började jag må väldigt dåligt. Mådde illa och kände mig oerhört varm. Tog en rask promenad ute i kylan innan i hopp om att de skulle få mig bättre, Förgäves. En halvtimme innan började jag sakta göra mig iordning.. och med lite smink o musik så vaknade jag till liv igen. Det vart en mycket mysig kväll med god mat och dryck. Innan bussen kom som skulle köra oss hemåt tog vi några rundor på biljarden. :) Jag förlorade som vanligt:(

Idag är jag lite halvsugen på bio. Vet att favorit boken "låt den rätte komma in" har kommit ut på bio och de skulle vara kul och titta på den. Har hört så många blandade åsikter om filmen:) Nya James Bond vill ja oxå se... som den Bond fantast jag är:)

Men först måste jag verkligen ta tag i artiklarna. Det är prio ett. Sen måste jag städa. Sen skulle det vara kul och träffa Josefine. Hur skall jag hinna med allt? Ska ju storhandla snart oxå. Hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0