Julshopping!

Dagen startade fel!! Jag vaknade av att ha snoozat kanske 4 ggr... detta i sig är inte en bra start för mig på morgonen. Oftast vaknar jag och går upp efter första ringning.. men nu snoozade jag och det fick sina konsekvenser. Jag ställde mig i duschen och höll på att somna. Trött. Märtan sov fortfarande. Han skulle oxå till skolan. Väl på klädd gick jag till köket och satte på morgonkaffet samtidigt som jag slog på laptopen ( i hopp om att finna mail från praktikhandläggaren). Kaffebryggaren startade inte och efter 15 min märkte jag att sladden inte var i... Här dog mitt humör.. och stressen började smyga. Som tur var gick sminket bra och jag fick en rätt okej hårdag ( Ni tjejer vet vad jag pratar om när exempelvis håret inte blir som man vill... Hur mkt stressen tar över humöret då). Helt plötsligt märkte jag att den fina tröjan som jag hade hittat nyligen ( hade glömt bort att den fanns då den va gömd längst in i garderoben) hade ett hål på tröjan ( därav anledningen till att jag hade gömt den).

Eftersom jag är rätt bra på att sy så bestämde jag mig för att sy igen hålet snabbt eftersom det inte var så stort.
Jag hittade bara en pytte liten nål till den tjocka sy tråden som såklart inte passade in... STRESS... PANIK... sur!
Märtan vaknar inte och jag undrar hur han egentligen ska hinna gå med zeke och hinna åka med mig till skolan inom 10 min. Han ska inte till skolan helt plötsligt.... NEhe?? Jag säger ngt om att jag tycker att han är barnslig och borde ta ansvar... bla bla bla.. När ja väl inser att jag inte hinner dricka kaffet som precis är klart til avfärd, kommer jag på att jag kan ta en termos. Nöjd och lite gladare häller jag upp det goda kaffet....men då kommer bomben.. MJÖLKEN ÄR SLUt!! Linda går till Märtan och är rent ut sagt helt förbannad över att han åtminstonde inte kunde ha sparat en matsked med mjölk.....

INGEN BRA START PÅ DAGEN. Martin skrattade bara... jag skrattade väl oxå i slutändan för jag vet att de är egentligen stressen över praktiken som har fått mig på så dåligt humör ( ja humöret råkade fortsätta sen när jag kom hem.. fast denna gången gick det över en överenergisk hund som skulle stånga mig i anisktet när jag tog en power nap)

I skolan hade vi en tråkig föreläsning... R lovade att inte komma imorgon då han insåg va mkt mer han kunde göra hemma.. ja höll nog med men ska till skolan ändå då jag ska träffa min kära grupp. Jag tycker om min nya grupp:)

Vid halv fyra va skolan slut och jag kom på att jag ville in till Sia och shoppa lite :) Julklappar och 30 års kalas står på tur för den stackars plånboken.  Inne på Sia fanns såååå himla mkt fint. Svårt svårt.
Kom på att jag skulle åka upp på Krämaren.. och det var ett mkt smart drag. För där inne hittade jag nämligen
den nya affären SAKER & SOCKOR. Allt är för barn och jag bara älskar affären!!!! ÅÅÅÅ!!
Det fanns allt! Där shoppade jag loss till mina små gudbarn:) Rekomenderar varmt denna ljuvliga affär! Kolla in hemsidan vetja!

www.sakerochting.se

Om 45 minuter är det Desperate Housewives.. egentligen skulle jag även denna tisdags tillbringat denna kväll med några brudar ifrån förra klassen... men olyckligtvis hade alla fått förhinder.. och jag huvudvärk så de känns bra att få va hemma.. Det blir inte sen kväll ikväll!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0