En månad kvar





Till jul!  
I år skall jag faktiskt fira halva julafton tillsammans med Märtan.
Det har jag aldrig gjort förut, och ändå har vi vart tillsammans i sju år till våren.
Ja det blir väl lite stressigt trots allt.. men vem har haft en julafton utan stress? Inte jag!!

I staden där jag bor finns det väldigt många fönster som är jul dekorerade redan nu, som jag tidigare nämnt. Och som sagt, så tycker väl kanske jag att det är lite tidigt. Men trots det är det ju väldigt fint nu, speciellt när snön ligger tätt och kylan har frostat hörnen på fönsterna.. då är det allt så vackert.

Zeke lever loppan nu när snön har kommit. Han älskar det. Lite jobbigare är det för en annan när han får sina plötsliga atacker och ryck hit och dit ( av lyckan ).

Syster yster har åkt hem nu. Och imorgon väntar henne del två av en jobb intervju. Hoppas hon får det! Man vet ju vad oerhört jobbigt det kan vara att va arbetslös under en tid... Jag var det i en månad en gång i tiden.. Jag höll på att dö.. Jag klättrade på väggarna och tjatade öronen ur mamma... Nej.. ja håller tummarna för dej.

Idag har jag tyvärr inte pluggat en enda minut... Skyller på att jag haft besök.. vilket är sant. Sista gången hon är här innan man flyttar så då vill man ju inte va så osocial att man sätter sig o pluggar. Men imorgon är en annan femma.. så blir det en massa plugg. Och vi börjar även packa inför flytten imorgon.... USCH! Hatar att flytta!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0