Mys fredag

Eller inte.
Det jag håller kärast just nu är utomlands. Hoppas dom får riktigt roligt och att P kör väldigt försiktigt med nya bilen...

Själv skall jag hem till Martin ikväll. Lämna nycklar och återfå lite post. Sedan blir det kanske kaffe och jobb prat?
Just nu vill jag helst bara hem och sova. Max 5 h / natt är ingen hit om man skall hålla sig alert och en fin hållning. Som nu chef måste man visa ett trevligt bemötande och då gäller det att vara på top. Jag tror jag har fixat dteta galant. Möjligt att jag kanske skulle kunna vart något mer nyfiken, frågvis och pratfull men just nu vill jag bara acceptera läget och landa sedan må du tro att mina frågor kommer.

Ikväll blir det med andra ord lugnt. God mat med familjen ser jag fram emot, även om jag vet att den knappast bli lugn..

Imorgon skall jag ta mig en välbehövd sovmorgon! Ska dryga oehört länge vid frukost och läsa tidningen i extrem snigelfart! Sedan skall jag ta mig en lång promenad, tänka på min hund som jag saknar extremt super druper mycket. Att saknaden skulle bli så stor. Älskar honom såååå... Ååå. Överlämningen med Zeke gick jätte fint. Han hamnar hos en bra familj. Hade ett stort hus, timmerhus med gräs på taket. En stor och fin trädgård, de hade även en Hummer (bil) som Zeke gladeligen pissade på..mindre bra. Nåja! Blev väldigt många tårar bara.. eller "böl" som det kallas! MY GOD!! Var helt slut på lördag kväll efter Norge resan. Helena väntade utanför mor och far vid hemkomst och vi pratade en stund och jag med min röda näsa, svullna ögon och saltsmak i mun visade sorgsen upp alla bilder från Zeke.
Sedan ringde jag J och han ville att jag skulle komma på stört, och tur var väl det. Han får mig alltid på så bra humör så det gjorde mig gott!!

I måndags började jag nya jobbet som chef. Blev insatt i ruliansen på en gång och det är många nya intryck, namn, koder, program etc som jag måste lära mig. Nåväl, har 1 vecka kvar att kunna detta.... Sen ska jag driva allt själv.
Nu har jag kört i en vecka här och jag trivs väldigt bra!! Är back on track och känner mig väldigt välkommen!
Nu väntar en skön helg. Imorgon skall jag på 30 års fest med Helena kanske. Var nära att det blev en spontan trip till Göteborg men min väninna Ninni skulle förstås jobba, så hon kommer hem från gbg på sön så vi tar det då!!

Nu tar jag helga!! Over and out!Älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Fia

usch jaaa... hoppas det går bra för zeke! låter ju iaf som att det blir ett toppen place to be för honom.. låter liksom idylliskt!



tisdag kväll? fika vore mys! du får gärna komma hit då :)

2009-09-18 @ 15:34:57
URL: http://fisfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0