Sommartider

"Kvinnans hjärta är som en litografisten.
Det som en gång har skrivits på den går inte att sudda ut"

                                                                                  - Povl Sabroe

Det är lite kallare idag. Känns som att det är höst fast sommaren knappt har börjat.
Nyss snöade det på mig när jag var ute på en promenad. Det var förmodligen hagel som hade smällt innan det kom ner på jorden. Hade just vart snyggt, snö i början på juni.

Imorgon kör jag min näst sista dag på denna termin. Den handledda studiepraktiken är strax över.
Vad har jag då lärt mig undrar jag? Genom min helt fantastiska handledare har jag i alla fall lärt mig hur man bemöter människor i olika sutuationer, speciellt hur man behåller sitt lugn i "hettade" situationer. Jag har lärt mig att tänka både för och nackdelar i små till stora problem. Jag har lärt mig hur man kan analysera det mest största till det mest minsta ting. Hur man kan finna förklaringar till allt. Gruppspykologi har ofta legat på tapeten och varit ett hett ämne inom våra analysdiskussioner. Jag har lärt mig att man alltid ska vara snäll och att aldrig försöka hädva sin egen rätt för att "vinna" diskussionen utan istället vara tacksam ifall någon kommer med kritik.
Jag har ju lärt mig massor märker jag nu. Undrar vad jag får för betyg?

Nu "bor" jag för tillfället i Kil igen och kommer göra detta tills på fredag. Martin kommer att jobba alla dagar till och med söndag vad jag förstog så därför tänkte jag åka till syster yster på Gunnarskär och hjälpa till att bygga en ny altan.

Nästa vecka, på onsdag börjar jag att jobba igen. Känns konstigt.
Har enoerhört olustig känsla i kroppen. Den vill inte försvinna. Den är något blandad med symtom av oro, men ingen ångest.

Har även lämnat in det sista på mitt PM efter opponeringen. Kändes bra även ifall jag gjorde om hela innehållet.

Så vad har jag för semesterplaner för 2009 då?

* Fira Midsommarafton
* Umgås med syskon plus efterlängtade syskonbarnen
* Kanske tar jag upp simningstävlingen- Simma Mörudden till Söön
*Vattenskidor
*50-tals festivalen i augusti
* Ska bjuda hem mina kära arbetskamrater i slutet på juni, då vi även ska åka på räkkryssning
* Kräftskiva i stugan

Ser ut som att det blir en väldigt lugn semester i år och det är skönt det. Jobbar endel så jag hinner nog inte med mycket mer heller.


Nu ska jag ta och vattna blommorna och mata kattungarna. Någon som vill ha kattungarföresten. Är två svarta plus en vit, den vita har ett blått samt ett grönt öga (Jätte söta)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0