Semletårta!

Kära Söndag. Idag kom du med en nypa vårkänsla. Fåglarna vår sjöng för mig o Zeke när vi tog oss en vandring på kära herrhagen idag. O ja, våren! Du är såå välkommen!

Har inte haft varken tid eller ork för att blogga under veckan. Som sagt, de är full rulle mellan 6.00 till 17.00 mån-fre för min del. Handläggaren sätter ribban ett snäpp högre för mig, för varje dag. Jag hanterar dom ganska bra tycker jag.
Jag har snart en till anställningsintervju som ja ska fixa själv:) Målet med detta är att han efter si sådär 3-4 ggr ska vara med mig och se hur jag sköter mig. Blir lite nervös när jag tänker på de. Att klara av saker själv är inga problem.. men att folk är med o bedömer är lite läskigare. Men nää.. nemasproblemas!
Ja har fått följa med på fler möten och även öva upp bemötandet i olika situationer. Min handledare är bra på det viset att han gärna pratar om bemötandet och hur det kan uppfattas på olika sätt. På så vis får jag många tankeställningar och det är bra.
Jag har även kollat lite på budget/ekonomin för verksamheten lite över lag. Jag har fått dola med att skriva upp o-vik på alla avdelningar från jan-dec 08. Det var ett himla pyssel som tog sin lilla tid. Men det var kul.

Tyvärr var jag inte lika alert denna veckan som ja var på första. Jag bli ganska trött i slutet på veckan och iomed att solen aldrig syns så blir ja ännu tröttare. Nån kväll när ja var på väg hem höll jag på att somna vid ratten! Farligt! Jag fick öppna varenda fönster i bilen o dra ner värmen så att jag skulle frysa.. :) Väldigt obehagligt = Inte bekvämt= Ingen sömn!!!

I fredags skulle Martin o compani ut. Alla skulle ut. Han ville att jag skulle med. Jag var trött o stannade gärna hemma, vilket jag gjorde. Fem minuter efter att Martin hade gått drog jag o hund till affären o shoppade godis i massor. Gotte kväll för mig! Välbehövligt!!

Tyvärr har denna intensiva period i mitt liv medfört att jag blir, lixom gravida F, att jag eremitar mig. Jag har varken tid eller ork för den sociala biten på vardagarna. Skulle egentligen ha träffat en anna gravid väninna under veckan, som ja inte har träffat på länge. Hon hade sagt att jag skulle höra av mig när jag fick tid över. tyvärr hade jag aldrig någon tid så jag slog henne en pling i fredags. Då fick jag mig en känga där de framgick att jag minsann inte hade ringt någon gång.. (Men skulle ja inte ringa när jag hade tid?) Och hon mer eller mindre avslutade med: Du kommer nog aldrig se mig innan jag föder.
Gud vad trött jag blir!! O arg! Kommer hon se mig då, frågade jag.
tacka gudarna vet ja vänner som man kan ringa efter många månader utan att ha pratat, och vara glada över att man ringer. Men denna är bara sur, sur o sur! hur sugen blir man då på att träffas, när de bara handlar om hennes villkor. Varför säger inte hon: Åh vad kul de skulle vara att träffa dig? Eller: Kan du inte komma hit på besök för jag saknar dig?
Istället för: Jaha, de passar o ringa nu! Eller: Skulle inte du ringa? Jag ringde ju dig sist!

BLÖ! Sånt blir ja ganska lack på. Blir inte ett dugg sugen på att vara social då när jag inte ens har ork egentligen.. och lusten försvinner ju rätt fort den med.

Nog om de. Igår va ja, Anna o Line på Ankan. Dom har gjort om där nu. Var ganska trevligt inside. Hade ganska kul. Var väl en o annan människa som vart för full o var himla otrevliga!! Men men, sånna finns de väl alltid på uteställen.
Väl hemma på natten träffa ja en tött liten märta. Han sov! Han var så söt! Jag hade köpt med natt mat. Vi mumsa. Sedan la vi oss tätt o somna! Underbart!
Idag har vi städat. Jag gick till Hanna Larssons konditori och köpte en semletårta.
Sedan kom svärmor och svärmorfar på besök. Mycket trevligt var de!

Nu är jag sååå trött! Som vanligt hehe!
Jag väntar med spänniing på F och D's bebbe!! Den borde väl titta fram nu snart:) SPÄNNANDE:)

Denna veckan funderar jag på att ta en "ledig" dag en s.k. studiedag. Kan tycka att de blir nästan för mkt med fem dagar på praktiken. Hmm får se hur jag ska göra.

Imorgon ska jag följa med Louise på boxning på f&s! Ska bli skoj, men av erfarenhet vet jag ju att de lär bli jobbigt! My god hur ska jag orka!

har shoppat på mig berocca brustabletter oxå! Dom är kanonbra!! Ja blir mkt piggare!!

nej nu ska vi till Ikea, om de är öppet.

Hejsan      Svejsan

Kommentarer
Postat av: jullan von gretha

haha svärmor! när blir det giftemål då?? va va?

2009-02-01 @ 19:31:25
Postat av: Linda S

När du är tillräckligt duktig på att göra snygga bröllopsfrisyrer! :)

2009-02-02 @ 08:39:49
Postat av: Broder jacob

Haha, snygg bild..

Trevligt kontor du hade.. Har du fortfarande praktik?

2009-02-03 @ 11:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0