En fullspäckad fredag

Innan jag berättar om vad dagen har bjudit på så skall jag berätta att igår skrev jag på kontraktet på lägenheten!! Lycka!!!
Nu har jag en EGEN lägenhet som är BARA MIN! Ett problem mindre!! Är väldigt nöjd med lägenheten!
Efter kontraktskrivning så hade jag som sagt gjort upp date med Fia och hennes super söta dotter!!! V är en väldigt lugn och glad tjej och kan förstå vilken energi och glädje denna lilla knopp kan bringa!! :) Kärlek!
Fia i vanlig ordning var glad och trevlig och man mår som en fisk i vattnet efter en date med henne. Hon borde bli livs coatch! Hon vet hur man pushar en åt rätt håll och får en att känna sig stolt över vad manb gjort och presterat.. även om det kanske inte alltid är bra så ser hon det ljusa i det lilla!! ja gillert!! Lovade en fyrmanna middag efter inflytt så det ser jag fram emot!!!! tack för sällskapet!! Lycka till på Månda Fia! detta fixar du såklart! Go girl!


Idag då?
Startade dagen med besök i Kil på äldreboendet. Var där en halvtimma innan utsatt tid och besökte min f.d handledare!
Vart ett kärt återseende! Kände mig saknad av dem alla där!! Varma kramar delades ut!
Fick ett hum om upplägget till hösten och ser ut som att det blir heltid i 7 veckor, med start från v 38.
Det betyder att jag måste ha stark disiplin och plugga kväll och helg!! Hoppas verkligen på att det inte blir grupparbeten.. och om de blir så så hoppas jag på en pendlar grupp! Blir nog socialgerontologin iafl, MEN: hittar fortf. inte schemat på nätet. Någon som kan hjälpa mig??

Var i Kil Från 8.45- 12.50. Sedan knallade jag ner mot station och tog bussen till stan. Helena jobbade i Kil men hann inte besöka henne, till hennes besvikelse.. och även min. Men hade stämt träff till 14.00 så hann inte.
Vart upphämtad i stan och åkte till Ikea en sväng.. till mina fötters besvikelse då ja råkade inhandla ett par dyra nya skor igår, inte kul med nya högklackat en hel dag, speciellt inte på Ikea där man vandrar en hel del!!
Sen vart det även en tur till sommarlagret men där fanns inte de vi sökte. Hittade dock en sänggavel som jag e sugen på men orkade inte köpa den då jag inte hade egen bil..

Sen hanns de även med en trip till JR möbler, fanns mkt fint att köpa där men det kostade ju därefter med!
sedan vart det god mat på Freden och kvällen avslutades ganska tidigt med en bio vistelse. Såg en rätt bra film.. INGLOURIOUS BASTERDS med Brad Pitt. Den var verkligen en oväntad film och till 90% av filmen visste i alla fall inte jag vad som skulle hända därnäst! Klockren!!

M har Zeke denna helgen och det känns kan jag lova. Saknar min lille son :) Väldigt mkt, även om det bara är en hund.. så känns det i hjärtat mitt! Har "letat" efter honom flera ggr idag men blir påmind om att han e i stan. 
Suck!! Usch.. vill absolut inte lämna bort honom!! 

Imorgon funderar jag på att åka med mina syskon och syskonbarn till Lillerud och gå på Lillerudsdagarna!
Annars blir det en helg i lugnets tecken, och de är jag i behov av!!!

Sov gott!!

Kommentarer
Postat av: Fia

nu blidde ja lite rörd! tack för fina ord! detsamma måste jag ju flinka in.... ser redan fram mot nästa gång vi ses, pladdra om jobb, praktik, skola o allt annat!



hoppas helgen blir lugn o fin, så du hinner ladda upp batterierna lite! :)



go kram

2009-08-29 @ 11:58:04
URL: http://fisfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0