Första seminariet efter sommaren

Yes, imorgon skall jag bevisa att jag är tillbaka på banan efter en tuff sommar och en praktikomgång a la 20 veckor. Skall ha läst 130 sidor och kanske har läst 33 än.. inte så bra. Måste erkänna att boken som skall diskuteras imorgon inte är så intressant och jag måste ju förstå allt jag läser innan jag kan gå vidare.. därav desa fjuttiga 33 sidorna. Skall lägga mig ner nu snart och fortsätta.

I fredags åkte jag till J och M. Vi skulle laga mat och ha det trevligt, vilket vi absolut hade. Det var kocken som stod för maten i vanlig ordning och det vart gregisk biffar med klyftpotatis, mycket gott. Sedan gick jag och M och valde film medans J dola i köket. M tyckte hajen.. det gjorde inte Linda som vars livsfobi alltid har varit hajar!!
Det blev ingen haj utan vi kolla på Brokeback Mountain istället.
Vart en tidig morgon då jag skulle hem med bussen och de skulle iväg på match.
Var en snabb visit hos mor och far sedan stack jag till Anna. Vi skulle på namngivelsefest kl 14.00 och det vart verkligen fest efter "dopet". Blev en o annan öl och lekarna tog aldrig slut. Jag vann nästan alla tallrikslekar, nog för att jag e så himla vig hö hö.

Efteråt åkte jag, Anna och Tobias in te staden och gick på krogen. Det vart Ankan i vanlig ordning. Där befann sig J och D mkt trevligt. Vid stängningsdags åkte vi hemåt där grabbarna i taxin delade ut sina homosexuella erfarenheter i högsta hugg, chauffören höll på att dö antar jag. Jag skrattade bara..
På skoghall hade någon smarto tagit bort luft ventilen på däcket så linda fick inte cykla hem.. Tobbe följde gladeligen mig hem men fick bara följa med en bit.

Väl hemma ringde J och D och ville att jag skulle komma tillbaka till stan.. då va klockan halv fyra kanske.. jag satte mig i en taxi och var där ganska snart.
Vaknade tidigt dagen därpå och vandra till Herrhagen för att hämta hem min hund. Där hitta ja J i sängkammaren haha, hon hade vart hundvakt. Tog en promenad och blev sedan hämtat och for till G. J skulle på match i Åmål men jag var lite seg och stannade hemma med Zeke.
På kvällen åkte vi till fam. K och käkade en tre rätters.

Har haft en väldigt trevlig helg återigen. Var tvungen att åka till Anna förut och prata ut mig lite. Som tur skall hon bo hos mor och far sin till på tors så jag har henne nästan vid husknuten!!
Nej.. nu ska jag läsa lite! på lördag skall ja och M åka till Norge för att träffa en familj som är intreserade av Zeke.
Usch... jobbigt :(

Kommentarer
Postat av: Fia

usch va jobbigt! hoppas dom va/är bra... vore kul och ses nån dag! kram

2009-09-10 @ 19:05:02
URL: http://fisfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0