Mycket, vill ha mera!



Konstigt. Aldrig blir man nöjd. I alla fall inte jag.

Jag har väldigt mycket i mitt liv som jag borde va fullständigt nöjd med. Finns miljontals människor där ute som bara drömmer om att ha mitt liv... Men jag, den bortskämda lilla jag blir ändå inte riktigt nöjd.
Varför kan man då fråga sig, och vad är jag inte nöjd med?

Ser att många lever ett liv där vardagen ser ut precis som gårdagen, precis likadant. Det gör förvisso inte mitt liv IDAG, men jag är så fruktansvärt rädd för att hamna där en dag. Med man, hus, stor villa, båt, combi, två kids, ett bra jobb..
Det låter för vissa helt fantastiskt men för mig ändå lite skrämmande. Sin gräns för att "ha kul" blir (tror jag) ganska låg? Har jag fel? Jag hör ofta "Barna var så glada"... Eller "Mannen var ute igår och jag var hemma med barna".. Aaaaaa
Jag blir ju livrädd! Vart glömdes kvinnan bort på vägen???

Snälla herregud! Hitta dit liv! Din värdighet! Ditt roliga i livet! Unna dig!! Slit inte ihjäl dig! Fördela uppgifterna i hemmet! Stryk inga herrkjortor bara för att han ska bli nöjd!
Oj, nu vart ja feministisk men nånstans tycker jag att mamma livet kan bli ganska ensamt för många. Sorgligt! Jag råbeundrar starka kvinnor! Speciellt mammor som kan kombinera att rå om sig själva och att ha en stabillitet på hemmaplan! Sån ska jag bli!!

Det är nog känslan av att bli beroende av andra/annat som jag är rädd för. Jag vill inte att nån annan ska ha bestämt över mitt liv utan att jag själv ha kunna påverkat de till en större del. Jag vill känna mig stark och självständig. Jag vill känna mig vacker och stolt. Jag vill ha energi!!

Nog om mina klagomål! I tisdag?? Ja då va jag o träna dans på friskis! helt underbart och jag hade ingen kooordination för fem öre som vanligt men de gör inget. Träningen var ingen showuppvisning utan bara för att jag skulle få röra på fläsket. I onsdags drog jag till Anna där vi gjorde en lååååång promenad så benen nästan släpades efter oss i slutändan. Helt fantastiskt. Hoppas på en sån promenad ikväll igen.

På söndag fyller mannen 27 år. WOW! Kan ni tänka er att han bara var 20 år när vi träffades! hihi! Va litten han var då, fast ändå så tyckte jag att han var extremt manlig och vuxen.
 Så på lördag blir det födelsedagsfest och hockey som grabbarna ska på medans vi kvinnor sminkas! (För vår egen skull :P)

Nepp nu blir det plugg som gäller! Läser "Ledningsfunktion i omvanling" Som skall diskuteras med chefen på hemmet när jag e klar. Dags att bli lite insatt.

Ha de gott!!

Kommentarer
Postat av: Fia

du kommer inte hamna där, för du är inte sån.. :) men det är ju viktigt att man inte glömmer vem man är, för gör man det så kan man ju hamna där..

känner igen mig.. jag har "allt" nu och ändå vill jag ha mer.. men samtidigt som man ska va nöjd över det man har, så måste man ju få drömma och sträva efter det man vill ha mer av, eller hur?

men man får ju kanske försöka jobba på och leva i nuet och njuta.. en svaghet hos mig, även om jag njuter massa, så jäktar jag ju vidare.. övning ger färdighet eller vad säger du?



i helgen..hm.. nä få iordning i köket är väl planen, baka lite.. sen skrev Louise till mig om bingolotto.. hm? haha.. svärmor ska ev komma förbi en sväng och även min mamma..

ni ska fira märta ser jag :) shit va tiden går fort, redan 7år.. ojoj..



vore kul och ses nån dag!

Kram!

2009-03-20 @ 10:52:36
URL: http://fisfia.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hejsan kalasan Linda..



Ja du vårfest vet jag inte.. vi har lyckats med konststycket att få hela 10 dagar ledigt på rad och iom att vi tentat idag så är det i väntan på nästa delkurs vilket innebär att vi är heeeelt studiefria :) ingen klagar så klart. Men det leder i sin tur till att alla verkar dra iväg hemmåt och själv drar jag till tboda och i bästa fall blir det även en korttids resa till gotland. Vår fest blir det säkert längre fram då det är lite kyligt ute ännu på kvällarna och det är ju trevligt att få vara ute :)



Hoppas du får en trevlig helg och gratta martin.



Kramis

2009-03-20 @ 16:34:27
URL: http://jarvidsson.blogspot.com
Postat av: Erika ♥ Min resa från 124kg!

Snygg blogg!!!

Händer idag?=)

2009-03-23 @ 15:54:10
URL: http://misserika.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0