Välkommen 2009

Nu sitter jag äntligen här, i min nya lägenhet.
Vi har fortfarande inte fått i ordning allt. Det har vart så mycket kring jul. Flytten från örebro gick inte lika smidigt som vi hade hoppats och iomed att vi bestämde oss ganska hastigt inpå nyår, att nyårsfesten skulle äga rum hos oss i år så fick detta lite konsekvenser. Vi målade om kök, vardagsrum o hall redan en dag efter att vi fått nyckeln. Därav fick mycket packning slängas in i olika rum.. därav förseningen på att fått iordning allt.

Julafton var däremot kanon. Kände mig dock lite ostabil med tanke på att jag iår firade halva julafton i kil, ho svärföräldrar och halva hos min familj, där vi i vanlig ordning brukar vara på 2 olika ställen. Först hos syrran sen ett kvarter bort hos mamma o pappa. Men det gick bra trots allt. Vart sååå super mätt bara. Juldagen tillbringade jag o Anna hos två gammla barndomsvänner som jag inte hade träffat på 2 år. Var så glad över att få se dom igen! Vi drog vidare till Månen men där var de för mycket folk och allt kändes så opersonligt så vi drog oss hemåt o va hemma vid tjugo i tolv. :)

Nyårsafton var sådär. Jäktigt som vanligt. Mindre folk än vanligt, i år var vi ca 9 pers på middagen bara. Annars brukar vi vara betydligt fler.. Sen fick nån en allergisk reaktion på Zeke så vi va tvugna att flytta festen till en annan.. och då tyckte jag att de vart lite tråkigare eftersom jag hade sett fram emot att vara hos oss hela kvällen. Hehe lät kanske lite själviskt de där... men jag tyckte väl nånstans att de va kul o fira i nya lyan som vi hade gjort iordning och slitit så för, istället för att va i en liten lya som för mig inte var så himla nyårspyntad.

Efter allt kalasande som jul o nyår innebär tröttnade jag snabbt på julen.. gjorde jag visserligen innan jul med men den försvann helt o hållet efter juldagen. Kanske är de för att jag aldrig hade en egen julgran i år och att flytten inte har delat med sig någon som hellst julstämning.

Efter nyår var de dags att ta ett djupt andetag. Vår artikel inom skolan var nte klar på långa vägar o med lite tillfälligt bortfall var vi till en början bara 2 pers på ett egentligen 4 pers arbete. Vi slet som djur. Jag var helt utmattad. Tillslut vart ja så stressad att jag mådde illa i 2 dagar. Men när folket kom tillbaka kom även lättnaden och vi kunde andas ut! Är ganska nöjd med artikeln men efter att ha läst andras arbeten idag inför opponeringen som skall ske imorgon så börjar jag tveka på om arbetet var så himla bra som ja tyckte för några dagar sedan.. Ja ja.. skönt att man slipper o göra om :P

Igår låg jag inför döden föresten. Ja, kanske inte på riktigt men de kändes så. Jag hade fått vinterkräksjukan. Jag var så dålig att jag nästan bad syrran att ringa till sjukhuset. Emellan varvena från toa till sängen satte jag på mig skorna och åkte till mamma. Att va själv o va sjuk är ingen hit, men att va hos mamma de är såååå mycket lättare. Sån empati och ömhet som man får av henne när man e sjuk. Ååå de va helt fantastiskt att få va sjuk där! Stort tack för det!!

Idag är jag ju inte direkt pigg, är ganska utmattad och väldigt trött. Imorgon ska ja stå med bilen utanför Fia 06.50 och vi har opponering som sagt till 13.30. Klockan 15.00 skall jag vara på möte i Kristinehamn med en biståndshandläggare och min nya handledare inför praktiken. Håller tummarna för att jag verkligen är piggare imorgon!! Blir nog kanske ingen bra bild av mig annars!

I år hade jag faktiskt inga direkta nyårslöften. Eller jo ett, och de var att jag ska ta hand om mig själv bättre och unna mig saker som gör att jag mår bra. Jag är lite dålig på att hitta på saker för egen skull så att säga. Nu ska de bli ändring på detta!

M målar i nya lyanMammas ljuvliga gran som nästan såg fake ut!

Tomtebloss på nyårsafton

Kommentarer
Postat av: Natalie

Hujj, mycket slit o släng låter det som! Men, skönt att du är frisk igen och framför allt, MYCKET bra nyårslöften! Så lät mina också! :) Det är viktigt att ta hand om sig själv. Och att prioritera sig själv. Det är nog en sak som kvinnor är dåliga på, rent allmänt. Vart har ni nu flyttat? Karlstad? Ta hand om dig! Kram, Natalie

2009-01-18 @ 13:45:38
URL: http://natta-myown.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0