Första dagen på resten av mitt nya liv :)

Idag startade min efterlängtade praktikperiod. Halv sju vaknade en pigg och förväntansfull Linda. Promenad med Zeke och några kaffekoppar senare tog vi bilen till Kil, där Zeke skulle få vara hos "farmor" utan "farmor" :)
Väl inne i huset vart jag förvirrad igen, " Vart satt han nu då?". Jag letade efter A.O och fick till och med fråga efter vägen:) När jag kom satt han i telefon och jag knallade in på mitt nya kontor, möttes däremot av en chock där  Mitt namn stod på dörren, precis likadant som chefens namn :) hiiihiii

Vid nio planerade vi hur min vistelse framåt skulle se ut och över en till kopp kaffe han vi komma fram till vilka mål jag skulle uppnå. Han vart förvånad över att jag mer en gärna höll i ett P-möte eller två :) Här gäller det att visa framfötterna!!
Efter lite genomgång fick jag en genomvandring över alla vesäntliga avdelningar och fick träffa all personal. Jag vart presenterad med: "Hej, det här är Linda. Hon ska gå och praktisera med mig här i 10 veckor, hon ska bli chef". De sista ordena stack kanske i några ögon... och visst förstod jag dom. Det stack nästan i mina egna. Vet ju inte än om ja bli nån chef... men det kändes skönt ändå att han presenterade mig, inte för att jag inte vågade.. men efter 7 avdelningar och så många namn kommer man knappt ihåg sitt eget. Det var hur som hellst spännande och se utifrån en chefs synvinkel. Annars har man ju alltid stått på andra sidan så att säga. Nu ser jag verkligen skillnaderna mellan personal, bemötande mellan de olika avdelningarna och hur man hanterar små till stora ärenden (lite kort). Fick även vara med på en liten intervju idag. Mycket kul och jag tog tillfälle att ställa lite frågor.
Under lunchen fick jag möjligheten att åka tillbaka till Zeke där jag åt och tog en promenad. Underbart.. kanske inte i mina höga klackar i kombination med snö.. och en draghund.. men "däää funka".
Efter lunch hade vi ett möte om ett nystartat projekt som handlar om fallolyckor. Verkar oerhört spännande!! Jag ska få vara med o skriva om lite förslag till redovisningen till nämnden:)

Jaa.. de är massor o göra. Jag har en bra handledare som är lugn, eftertänksam och ser både för och nackdelar! SÅnt gillar jag! Ser fram emot morgondagen :) Nu är jag såå trött däremot.. så nu blir de natten för mig!! Hade egentligen ingen plan på att skriva ett blogginlägg för dagen. Men jag gör de för Fias skull idag! Tack för ditt sms imorse:)



Kommentarer
Postat av: JOssan

Kul att du är ute på praktik nu... Visst känns det lite konstigt när dom säger "hon ska bli chef" men det är ju faktikt så :)Verkar verkligen som du har hamnat på ett bra ställe med en bra handledare. Krams på dig

2009-01-20 @ 08:40:06
Postat av: Fia

Å så kul och läsa! :) Spännande! Du får gärna skriva mer om dina dagar.. ;)

kram kram

2009-01-20 @ 19:18:41
URL: http://fisfia.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag har utmanat dig på min blogg.. :)



du förresten.. ett upplägg för din blogg nästa vecka om orken finns..

Jag vill seeee din snygga namnskylt! och ditt kontor! smyg med din kamera, annars finns det risk för att jag måste röva mig iväg till kil på studiebesök.. hehe.. närå, men spännande är det och jag vill ju ha nåt och drömma om ;)

kram på dig! Njut av helgen nu!

2009-01-23 @ 16:16:43
URL: http://fisfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0