Det verkliga livet

Måndagen kom, och fredagen gick. Veckan gick fort.

Jag har haft en väldigt bra vecka. Känns att man inte är inne i arbetslivet o vad det innebär.. tider, rutiner etc.
Jag har gått upp kvart över sex varje morgon. Det var nästan flera år sedan jag var uppe så tidigt.. om jag inte har vart tvungen att gå upp pga nån resa. Morgonmänniska är jag inte. Eftersom mitt tidigare jobb som personlig ass inte innebar tidiga mornar så kom jag lixom inte in i det då heller. Då började man tidigast åtta.
Men upp kommer jag. Ingen snooz människa heller. Rutiner passar mig. Då trivs jag med mig själv. Stress är det värsta jag vet och jag tenderar till att bli en mycket hemsk person om jag blir extremt stressad.. speciellt om stressen inte beror på mig, men på nån annan fullt frisk människa....- INGEN KOMMENTAR :P

Min handledare är som jag kanske har sagt tidigare en väldigt bra handledare. Jag gillar honom skarp och vi passar väldigt bra ihop som ett team tror jag. 
 Han är lugn, sansad, eftertänksam, noga och väldigt bra på att lyssna. "Ge och ta" vet han vad det betyder.

Visst.. nån dag var väl lite bättre än den andra.. om vi ska prata sysselsättningsvis. Jag kan ju inte, och vill inte heller för den delen, hänga efter honom efter varje steg han tar. Vissa möten är inte alltid lämpliga för praktikanter eller telefonsamtal... ibland är vissa för privata och ibland är vissa inte av intresse. Jag har fått endel sysslor att göra.. nackdelen är ju att jag är ganska effektiv så jag gör klart allt väldigt fort. Kan iofs va för o nackdel. Men ja hittar oftast på egna saker då de inte finns saker eller uppgifter för mig. Som att läsa om verksamheten och dess riktlinjer till exempel.

Som sagt, jag är mycket nöjd. Min studieplan är redan inskickad o klar. Nu ska ja bara läsa dom där böckerna.. Har redan börjat skissa på svaren på mina uppgifter till skolan.

Nu är jag extremt trött. Hade tänkt  o gått o tränat flera ggr denna veckan men har verkligen inte orkat. Någon dag la jag mig vid åtta.. men inte var jag något piggare för de dagen efter.. konstigt. Borde lägga mig vid tio varje kväll så kanske de gör skillnad.

Jag känner mig förövrigt glad för att jag har fått väldigt bra respons på allt jag har gjort på praktiken och mycket beröm:)
Jag känner mig nästan lite ledsen att de bara är 9 veckor kvar i kil.. 

Imorgon skall jag iväg o jobba och det ska bli skönt. Mina csn pengar har krånglat så ja e fattig som en lus.
på söndag fyller mina syskor 21. Tyvärr blir de ingen tur in te stan me syster och kompaniet men de får bli en annan gång.

Igår bestämde ja o Anna att vi ska på hockeymatch, Färjestad- Frölunda i februari. De ska bli jätte kul!!! :)
Nu ska ja slänga mig i soffan o smutta på en semla! Den är jag värd!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0