"Blö" beskriver känslan för idag



Blö Blö Blö... Jag är dunderförkyld! Host, nys o stön.
Med fisblekt ansikte, våta ögon och okammat hår sitter jag nu framför datorn. Jag hatar o va sjuk!

Igår var vi o kollade på Zekes syskonvalpar. Sååå söta! Jag ville självklart ha med dem allihopa hem.. men nää de räcker med en dunderklump i hemmet. I ville ha med mig ut o rida och Märta hade gett klartecken till detta innan han ens hade frågat mig. Jag älskar att rida men eftersom ja kände redan i förrgår att jag snart var inne i en dunder förkyldning så vart jag lite sur på honom som hade svarat åt mig.. ( Jag har problem med att säga nej) så under hela resan till I så satt jag o funderade på hur jag skulle på ett enkelt sätt förklara varför jag inte ville rida " Jag kommer nog bli sjuk snart!" Låter ju inte så bra, eller hur?
Hur som helst, hon hade full förståelse så de vart långis med Zeke o två fox terrier istället. Den lilla valpen Mizzan vart kär i Zeke, trots att Zekes svans var större än henne. Och jag gjorde rätt i att avstå ifrån ridningen. 1: för att jag insåg hur mycket kallare de var hos I, och 2.. för hade jag ridit så hade jag nog inte vaknat idag!

Imorse hade ja o Martin gjort upp att efter att han kom hem ifrån Kil vid lunch, så skulle han ta hand om sjuka mig och vi skulle ha en efterlängtad film kväll ( har ju inte hunnit umgås nått nästan iomed flytten) så detta såg jag fram emot. Martin skulle även förbi apoteket o handla med alvedon, vitamintabletter o nässpray så att jag klarade av dagen.
I samma veva som vi satt o planera dagen så ringde dom ifrån Klarälvsgården och martin, som inte heller är en höjdare på att tacka nej.. Stack iväg o jobba... han slutar sent ikväll o ja har vart själv hela dagen. Säger som tidigare: Det är såå jobbigt o va sjuk själv! Speciellt när man har hunden som ska ut (ja ogillar skarp att va ute när ja e förkyld) och eftersom ja inte har nån bil så tog ja mig inte till apoteket.. för ja orkar verkligen inte gå till stan.. även ifall ja inte bor så där värst långt därifrån.
Mitt ansikte har svällt upp känns det som. Jag har sovit nästan hela dagen, till Zekes besvikelse.
Har gjort en nyttig sak idag i alla fall o de är att ja har badat Zeke. Han hatar o bada så detta är ett gympapass i sin egen klass. Var alldelses svett efteråt. Snart blir de lite varm soppa sen ska jag fortsätta läsa en nyinköpt skvallerblaska.

På Måndag börjar ett nytt kapitel i mitt liv, då teori ska bli praktik och det ska bli oerhört spännande!!!







Kommentarer
Postat av: Natalie

Å godamejjen vilken doding! Sååå söt voffsing! Önskar man tålde... vi skulle båda vilja ha hund här, men ingen av oss tål - to bad!



Oaw, visst känner man sig extra ynklig när man är sjuk o bara vill bli ompysslad o inte blir det??! Hoppas du kryar på dig snart o lycka till med praktiken! Kramkram

2009-01-18 @ 13:49:43
URL: http://natta-myown.blogspot.com/
Postat av: Fia

hoppas att du är riktigt trött efter en spännade dag med massa nya intryck! Hoppas snart man får läsa ett spännande inlägg eller kanske ses över en fika och höra alla detaljer! I want to you knöööww.. ;) Kommer sakna dig i vår!

kram

2009-01-19 @ 19:55:54
URL: http://fisfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0