Första december

Och ingen snö:(
Kan det inte bli en riktig jul nån gång med en massa snö. Ja må va 23 år.. men känner mig fortfarande som ett barn och vill ha snö, och därmed basta!!

I torsdags åkte vi hem till Värmlands skogar igen. Martin skulle jobba hela fredagen och jag skulle ägna hela dagen hemma hos svärmor. Utan bil vart jag rätt rastlös. Dagen startades med en promenad me Jullan o hundarna. Sedan tog rastlösheten över och jag gick bara och stosade i det stora huset.. kände att dagen var rätt onödig.. fick inte något plugg gjort heller:(
Lördagen startades i lugnets teckan. Martin var ganska trött efter gårdagens mastodont pass och jag var trött pga. rastlöshet. Vid tre var det dags för mig att rulla papilljotter/rullar.. det stod en stor glamour fest på kvälls schemat!!
Festen som ägde rum på herrhagen var en 30 års fest. Det var lagomt mkt folk och alla var så trevliga och glada. Det bjöds på god mat och roliga lekar. En rolig sak ( som för vissa kanske var en jobbig sak) var att bakom varje namn skylt ( som var och en fick) stod en egen uppgift som man skulle utföra under kvällen. På min stod det: Drick ur dina bordskamraters glas...... Jag tänkte: De är nog på tiden att jag dricker ur mitt eget ett par ggr om jag skall våga detta.
Jag lyckades.. ganska bra! Martin tittade väl lite snett på mig.. Ganska ohyftsat av mig sådär haha!!
Kvällen avslutades på bluemoon bar och där var de kanon mycket folk.. och kön in gick segt. Väl inne tappade jag bort nästan alla.. var nog lite yr oxå.. hade ju druckit ur allas glas... de fick nog sina konsekvenser.
Jag o martin avslutade kvällen med en varsin kycklingtallrik och tog en taxi hem. Somna nöjda!!

Söndagen däremot.. gick emot mig. Jag piggnade nog inte riktigt till. Hade sovit dåligt i det kalla rummet och Zeke hade härjat på morgonen. Tog en lång promenad som uppfriskade något på morgonkvisten.. men sedan fick jag inte riktigt energin att hålla. Så jag pluggade mao. inte igår heller... Paniken startade eftersom arbetet skulle va påbörjar iafl till 16.00 idag! Våran deadline!!!
Insåg snabb att jag inte skulle klara av tiden idag när jag och martin inte riktigt kom iväg till örebro som beräknat.
Smsade mina kamrater och som tur var kunde vi skjuta på deadlinen tills imorgon då de va fler som inte hade hunnit... vi skriver faktiskt på ett ganska krångligt arbete.. eller artikel rättare sagt. Som handlar om mobbning, trakasserier för elever. Idag har jag skrivit om Dan Olweus och hans undersökningar kring mobbning!! Har lärt mig massa idag och jag känner mig rätt nöjd!! :) Men usch... imorgon kommer nya hemtentan!! :(

Ugg Ugg.. nya tag!! Ja o födelsedagsbarnet









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0