Diskurs, förgäves

Här sitter jag nu, i en tyst och kall lägenhet, på en trästol där ena pinnen har gått av. I lägenheten råder totalt kaos och jag orkar helt enkelt inte reda ut det. Igår åkte M hem för att jobba i K-d. Ja o Z lämnades kvar. Jag skulle plugga till min omtenta.. min första omtenta. Mja, de kändes väl rätt bra att jag fick chansen till en omtenta eftersom de fanns en fråga som jag exempelvis inte förstod mig på ( som vissa till och med ringde till läraren för att få svar på vad fasiken han menade) synd att jag hade glömt bort den förmånen att man kunde slå ett samtal, annars hade jag nog vart godkänd. Hur som helst, jag pluggade om Healys teorier ang. de dominerande Diskurserna som hon beskriver i boken. Däremot var jag oerthört trött igår, och har egentligen varit hela veckan, så jag fick inte mkt plugg gjort. Jag har egentligen gjort allt annat än att plugga på varken atrikel el. omtenta denna veckan. Har suttit och gjort mina egna julkort nån dag, en annan dag var jag tvungen att packa.. en annan dag var jag så oerhört trött så jag sov till två!!! Jag är utmattad. Vet att det är fler i klassen som är helt slut efter denna terminen, det har vart en tuff termin de må jag säga!!
Imorse tog ja en långis med Zeke, sen slängde jag i mig lite frukost sen var det dags att cykla 5 km till skolan. Väl framme satt ett stort gäng som jag kände som skulle ha omtenta. Skönt, att jag inte är ensam menar jag.
Vi fick gå in 10 minuter tidigare i salen. Tyvärr fick vi inte börja tidigare. Jag var stressad och ganska nervös och framförallt trött, även om jag hade sovit ordentligt denna natt. Inne i salen var det aldeles tyst, Där inne satt ca 7 personer som skrev sina individuella tentor. Vi marsera fram i led  till våran rad A och satte oss. Jag fick mitt prov och insåg att det var helt omskriva frågor, inte en enda likt dom andra. Och varje fråga var mastodont stor. Jag satte igång och skriva.. och jag skrev och skrev och skrev och sprang på toa och skrev och sprang på toa och skrev ocg sprang på toa.. Mina fingrar började böjas i en konstig form.. jag såg lite fysiskt handikappad ut... det knakade i dom när jag rätade ut lång och pekfinger. AJ!
Jag fick ihop till 18 fulla sidor med ganska liten text och jag var ganska duktig tyckte jag, för även om frågorna va stora ansåg jag att det fanns mycket att skriva. Jag tyckte oxå att jag hade behövt mycket mer tid för att kunna besvara alla med fullpott poäng. Men men.. fokus var på att bli Godkänd!
Vid sjutiden på kvällen vart jag klar. En minut i sju rättare sagt. Jag satte mig på cykeln i mörkret och traskade hemmåt. Jag var nöjd och ganska stolt över mig själv. Jag log och trampa i en väldans fart tills-...
Det ringde i mobilen. En väninna.. Som fick hela mitt goda humör att försvinna. Det var inte hon som fick det att försvinna.. utan det hos sa. Det hon berätta gjorde mig så ledsen, arg och fruktansvärt frusrerad att jag bara spydde ut en massa ord som jag inte ens visste att jag kunde. Blir så arg på folk som är väldigt egoistiska och som bara vill att folk ska gå efter deras linje och gör man inte de så passar man inte in eller så är man inte värd att vara omtyckt. Hallå GE OCH TA ELLER???? trött på fjortiss fasoner!!!

Så.. kvällen är ganska förstörd... jag är sur.. Och jag har bestämt mig att jag ska bara ägna tid åt dom jag tycker om, för det är dom värda!!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Bra jobbat med tentan! Håller mina tummar.. Kommer säkert gå skit bra.. 18 sidor, jäklar va du måste ha skrivit.. Ont i handlederna dagen efter eller?

Kram på dig!

2008-12-21 @ 19:21:54
URL: http://fisfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0