Andra advent

Idag har jag använt min första "God Jul" fras för i år... kändes dock ganska tidigt va?! Men är man på julmarknad så är man..
Jularknaden i wadköping var mysig som vanligt trots att de REGNA. Men men.. jag var på bra humör och vi hittade en parkeringsplats etter många om och men.. UTAn att få sinnesutbrott. ( Det råder kaos när man skall till wadköping vid jul eftersom alla p- platser är upptagna) och som student är man aboslut inte sugen på att få en jävla p-bot för att man råkade stå  lite fel.. speciellt inte när man snart ska flytta och kommer få en hyra på 2300 kr mer än den vi har idag...

Nåväl.. jag och märtan hittade lite roliga juklappar som alltid därborta och efter marknaden åkte vi till en släkting till märtan där det bjöds på allt gott kaffebröd du kan tänka dig. Lussebullar, pepparkaka, mazarin, kletkaka? och "degen ovanpå" mums mums mums... Hon är allt välldans bra på att baka trots att hon är över 80. Guldstjärna till henne!

Där vart vi i 3.5 timmar och efteråt tog martin en cykeltur med hunden och jag lagade mat. Var så lycklig då jag fick göra en efterlängtat svampsås :)  Mums mums. Nu är jag oerhört trött. Imorgon skall jag o märtan rå plugga hela dagen.
Mer än halva tentan skall vara klar imorgon (egen deadline).
Jag hoppas även få lite mailsvar från lite viktiga personer.. lite handlar såklart om praktiken. Jag har fått valt praktiktider själv... vilken lyx!!! Sen har jag fått vart med o tycka om mitt nya kontor.. om vad som bör vara med och inte.
Känns bra ändå att jag får vara med och tycka lite.. eftersom jag har en flytt i samband och en inboningsprocess för Zekes skull att ta hänsyn till. Är ju inte direkt sugen på att vara borta 7-17 varje dag och låta min hund vara ensam hemma i en ny lägenhet! Så de känns skööönt! Sen börjar ju mitt nya liv efter nyår... med träning och sträng diet! Beach 2009 står på tur. Ser fram emot!! Yes Box.. nej nu borde jag verkligen gå och lägga mig i den nybäddade sängen. ¨
på tal om de.. finns det något skönare än en nybäddad säng???

Sov gott

Kommentarer
Postat av: Fia

beach 2009, well vi kan trigga varann sen när jag är förlöst.. ;) (ingen sträng diet i början för min del, men träning suktar jag enormt efter!! måste få ur mig energi!)

2008-12-08 @ 12:18:50
URL: http://fisfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0